Transformation of the user content as a result of integration processes in the modern media sphere
Keywords:
social networks, new media, UGC, user content, user comment, ways of text generation, ways of producing media textAbstract
The article is devoted to the analysis of the integration processes in the modern media sphere that influence the formation of new transformational characteristics of online media content. The integration of online media and social networks on the Internet forms new media as a resource that implements new forms of communication between content producers and its consumers based on Web 2.0 technologies. Such backbone features of online media as multimedia, hypertextuality, interactivity form new ways of communication and language organization of media texts. Online media interactivity and hypertextuality ensure the equal participation of communicators in content creation and transformation. Information consumers are included in an interactive dialogue with information creators and become content producers themselves.
The conducted content analysis shows that the most productive type of user content that provides new text-forming characteristics of publications is a comment. It is user comments in social networks that become the content base for creating subsequent publications. As a result of conducted analysis, we distinguished four ways of producing media texts based on readers’ comments: a review of comments in social networks; a review of comments with examples taken from social networks; a review of comments on previous materials on the same resource; an analysis of polls and votes.
References
Баранова Е. А. Формы организации и проблемы использования UGC на газетном сайте // Медиаскоп. 2014. Вып. 2. URL: http://www.mediascope.ru/1531 (дата обращения: 10.11.2021).
Горошко Е. И. Возникновение лингвистики новых медиа и перспективы развития этого направления. Гипертекст как предмет лингвистического исследования // Материалы III Международной научно-практической конференции. Самара, 2019. С. 27–41.
Евдокимов В. А. Новые медиа как система // Наука о человеке: гуманитарные исследования. 2019. No 2 (36). С. 60–61.
Лукина М. М., Фомичева И. Д. СМИ в пространстве Интернета. М.: Изд. фак. журналистики Московского гос. ун-та, 2005. 89 с.
Молчанова О. И. Пользовательский контент как результат трансформации медиасферы // Информационное общество. 2017. Вып. 4–5. С. 101–106.
Никитина Е. А. О трансформации жанров PR-текстов в новых медиа. Новые медиа в России: Активные процессы в языке и коммуникации. М. : ЛЕНАНД, 2019. С. 152–171.
Носовец С. Г. Новые медиа: к определению понятия // Коммуникативные исследования. 2016. No 4 (10). С. 39–47.
Шилина М. Г. Интернет-коммуникация как фактор трансформации информационной сферы : автореф... дис. д. филол. наук. М., 2012. 45 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Evgenia Karpova, Elena Kartashova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.